EL · Epoke 2 EL · Epoke 2 Det er tiden fra skabelsen af DRG i ca 1920 og frem til anden verdenskrigs afslutning der dækkes her. Her kan man se en udvikling af fjerntrafikken med blandt andet deciderede hurtigtogmaskiner. E16/116Lokomotiv til den tunge persontogstjeneste, E17/117Det sidste ellokomotiv med den karateristiske firkantede facon fra først i 1900 tallet.. E18/118Det første egentlige hurtigtogslokomotiv fra starten af 30'erne. E19/119 De første strækningsmaskiner med en topfart på over 200 km/t. E32Bayersk persontogslokomotiv fra 1924. E44/144Sydtysk persontogslokomotiv, senere bygget om med vendetogsstyring. E 445/1445>/sup>En speciel udgave af E 144 bygget til både gods og persontrafik. E152Datidens største og stærkeste passagerlokomotiv. E60/160En af de første elektriske rangermaskiner leveret til DRG, med en meget lang levetid. E91Tidligt lokomotiv til de tungeste godstog. E194Godstogslokomotiv, bygget første gang under 2. verdenskrig. 1189 krokodillGammel østrigsk hurtigtogsmaskine med et meget markant udseende. Ae 8/14 "Landilok"Kæmpe Schweitzisk ellokomotiv, var en lang overgang verdens stærkeste ellokomotiv.